۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۴۸

رایزنی رؤسای جمهور روسیه و برزیل

رایزنی رؤسای جمهور روسیه و برزیل

دفتر ریاست جمهوری روسیه در بیانیه‌ای از رایزنی رئیس جمهور برزیل و «پوتین» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای از رایزنی رؤسای جمهور روسیه و برزیل خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص آمده است: ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) در جریان گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور برزیل به تشریح ارزیابی‌های اصولی مسکو پیرامون بحران اوکراین پرداخت.

بیانیه کرملین در این خصوص اضافه می‌کند: پوتین و رئیس جمهور برزیل بر تمایل خود نسبت به توسعه گفتگوهای سیاسی و همکاری در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در این خصوص اضافه کرد: پوتین و رئیس‌جمهور برزیل در مورد برنامه دیدارهای آتی دوجانبه گفتگو کرده و توافق کردند که در جریان اجلاس سران کشورهای عضو «بریکس» در کازان با یکدیگر دیدار و رایز نی کنند.

پس از آنکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین طرح صلح برزیل برای پایان دادن به جنگ اوکراین را «مخرب» توصیف کرد، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل همتای اوکراینی‌اش را مورد انتقاد قرار داد و گفت که اوکراین در جنگ با روسیه باید به نصیحت برزیل گوش کند و به‌دنبال صلح باشد.

لولا در جریان مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان یک دانشکده سیاسی در برازیلیا، گفت: برای ما مهم است که بگوییم خواستار صلح و مخالف جنگ هستیم. آنها که اکنون خواستار مذاکره با ما هستند، باید قبل از شروع جنگ این کار را می‌کردند. برزیل از اینکه بخشی از قاره‌ای صلح‌طلب است، به خود می‌بالد. جنگ تنها ویرانی به بار می‌آورد.

کد خبر 6229784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha